21 September 2012

Rainbow Cake



Pagi yang indah seindah pelangi...chewahhh....saje ambik mood happy sebab apa yang diimpikan menjadi kenyataan akhirnya....
 
KEK PELANGI @ RAINBOW CAKE....lihatlah kombinasi kaler yg menarik tuh, seakan2 warna pelangi kan ( iyer kew???...hiihihiih). Mula berangan nak buat projek nih bila jiran penah nk tempah kek renbo ngan saya (gulp!!...terkedu kejap sebab diluar jangkauan saya pada masa tu). Saya tolak dengan baik dengan alasan loyang x cukup & oven yg tecik dan sebenarnya x penah buat kek nie......

Tapi lepas terlepas cakap tu, saya pikir balik kenapa tidak saya ambik ni sebagai cabaran???....and finally, YES ...it's done.....


Terpana sejenak melihat taburan warna-warni kek diatas redai...untuk permulaan agak puashati jugak lar. Mana taknyer, nak bakar aja ambik masa 1 1/2 jam menggunakan hanya 2 loyang saiz 7". belum kira dari masa nak mengadun, menimbang, pastu nak chilled lagi....phew!!...macam mana agaknya orang lain boleh ambik order berpuluh2 order kek renbo nih???...

 
pelangi yang diseliputi awan...selepas proses frosting
 
 


masih teruja dengan keindahan warna2 pelangi tuh...sayang lak nk makan!!...posing dulu puas2...hehheheh
 
 
Setelah dikaji (macam budak U pulak....hihihi) resepi kek rainbow ini menggunakan resepi yang hampir sama cuma berbeza dari segi sukatan saja. Saya banyak berpandukan resepi dari kak Zuraini Alias @ kak Zu dr Semanis Gula memandangkan beliau menerima banyak tempahan kek ini.
 
 
Ok lah , nanti senang2 saya tepekkan resepi or C&P dr blog kak Zu untuk rujukan anda semua yer. Mohon beredar dulu kerana saya nak menikmati kek yang sangat2 lazat ini....bye!
 
 


No comments:

Post a Comment